Syjunta.

2014-03-12 16:26:00 Everyday life.
» Kommentarer(1) «


Kuddar, vem har inte för mycket kuddar? Problemet tycker jag är att man vill byta ut dem. Det finns knappt så man endast kan köpa kuddfodral längre utan man måste köpa en hel kudde med innerkudde och allt.. Innerkuddar har jag hur många som helst, därför syr jag egna. Dessa skönheter pryder numera sovrummet.
 
 
 
 
 
 
Kuddar är väldigt enkla att sy själv, har du bara symaskin tråd och tyg så kör igång!
En innerkudde är ofta 50x50 eller 60x50 det innebär att du behöver en tygbit som är 1 meter lång och 50cm bred +10 cm sömsmån åt alla håll, alltså 1 meter + 20 cm sömsmån lång och 50 cm + 20 cm sömsmån bred.
 
Vill ni ha mer ingående beskrivning på hur du syr ett eget kuddfodral? Kommentera så lägger jag ut en fullständig beskrivning :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men va fina de blev! Jag vill gärna veta hur du gjort. Men du kan ju få förklara det imorgon när vi ses istället. Fast kan tänka mig att fler vill veta men kanske inte vågar fråga. :)
Stor kram gumman

2014-03-12 @ 21:34:26
URL: http://tillevill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback